Bara människa

Det finns mycket i mitt liv som är mycket bättre än innan, jag klarar fysiska utmaningar och blir starkare. Mitt engagemang med Pannkakskyrkan växer. Mitt liv tycks kanske som att jag har väldigt små problem? Det är lätt att prata om det man brinner för att göra och det man känner att Gud vill att man ska framföra. Det är bra, men jag vill inte att någon ska tro att jag är stolt över mig eller min egen prestation. Allt jag har har jag i herren.

Som ni kanske läst i min presentation så har jag gått igenom mycket, så jag vet vad jag är omvänd från. Idag lever jag bättre än jag gjorde förut, men det är bara p.g.a. av Jesus. Allt har inte blivit lättare, det är bara det att jag valt att ta kampen mot min egen synd och det är inte lätt. Det finns mycket som jag brottas med. Att jag har ADHD gör att jag fortfarande får arbete med mitt temperament, men där faller jag lite då och då. Det är lite jobbigt varje gång. Det finns flera gånger sedan jag valt att följa Gud jag ser att jag gjort saker jag ångrar. Men idag när jag har växt i min relation med Gud så gör det mer ont i hjärtat att göra något som är fel mot honom för jag vet att det skadar vår relation. Det är tur att vi har en fantastisk Gud som har oändlig nåd.

Oändlig nåd, det är en sång som man sjöng när man var yngre men inte riktigt kunde ta till sig. Men jag tror det är svårt att förstå innan man upplevt vad det verkligen är. När man gjort mycket fel i livet och känner att Gud inte övergett en utan älskar en ändå och ger en möjlighet till omvändelse. Då förstår man mer av djupet i sången och Guds kärlek.

I stycket där Paulus skriver om sin omvändelse så känner jag igen mig så mycket:

Jag tackar honom som har gett mig kraft, Kristus Jesus, vår herre, för att han fann mig värd förtroende och tog mig i sin tjänst, mig som förut var en hädare och hänsynslös förföljare. Men jag mötte förbarmande därför att jag handlade i okunnighet, i min otro. Vår herres nåd har överflödat, med tro och kärlek i Kristus Jesus. Detta är ett ord att lita på och värt att helt ta till sig, Kristus Jesus har ju kommit till världen för att rädda syndare – och bland dem är jag den störste. Men jag mötte förbarmande, och det för att Kristus Jesus skulle kunna visa allt sitt tålamod på mig som den förste, urtypen för dem som skall komma till tro på honom och vinna evigt liv. Evighetens konung, oförgänglig, osynlig, den ende Guden – hans är äran och härligheten i evigheters evighet, amen. 1 Timotheusbrevet 1:12-17 (Bibel 2000)

Jag kan nog aldrig förstå hur mycket tålamod Gud har haft med mig  och hur mycket han stått ut med men jag får vara tacksam och prisa hans namn för att han visat sån nåd.

2 thoughts on “Bara människa

  1. Pingback: Att lita på Gud | cykelevangelisten

  2. Pingback: “Synd” – Vad är det? | cykelevangelisten

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s